sunnuntai 30. marraskuuta 2014

Totuuksia!


Sain joskus aaaikoja sitten haasteen, että pitäis kertoa 100 totuutta itsestään. En silloin jaksanut ottaa asiaa hoidettavakseni, vaan jätin ajatuksen roikkumaan. Sain myös taannoin ihanan pitkän kommentin, jossa eniten herätti ajatuksia lause "kadehdin sun elämääs, mut oon tajunnut et ei sekään varmaan aina ihan ruusuilla tanssimista oo?". Eipä tosiaan! En oo koskaan ajatellut että joku vois olla kateellinen mun elämästä. MUN? Mutta tää blogi on niin pintaraapasua tästä elämästä, että eipä ihme. Enhän mä täällä jaarittele kuinka kakkaa kaikki on ja miten huonosti mulla menee ja mikä nyt ärsyttää jne.. Ei sillä että mulla huonosti menis! :D Mä oon lähinnä laittanut tänne blogiin sellasia juttuja jotka näyttää teiän silmissä kivoilta! Mun ostoksiani, joista oon ollut ylpee. Asuja, jotka on mun mielestä ollut onnistuneita. Käsitöitä, joista olen huokaissut helpotuksesta, kun olen itse saanut jotain hienoa itselleni aikaiseksi. Onnistuneita hiuksia, kynsiä, ripsiä. Uusi kiva asunto ja aina kuuluu hyvää.
Kauheeta luettavaa tää ois jos aina mollaisin täällä vaan mun elämää ja ihmisiä mun ympärillä. Tai kuvaisin niitä masentavia hetkiä kun kissat on tehnyt jotain niiiin ärsyttävää et tekis mieli itkeä. Esim. oksennus uudella valkoisella matolla. Voi sitä iloa!!
Ehkä joku tykkäiskin sen tyylisestä. :D

Enivei, aattelin sitten käyttää tilanteen hyväksi kertomalla teille itsestäni. Ihan 100 totuutta en jaksa kirjoittaa, mutta 50 saa kelvata!

1. Oon 23 vuotias parturikampaaja ja työskentelen yrittäjänä ystävän kanssa yhteisessä liikkeessä.
2. Tykkään työstäni, oon pienestä saakka tykännyt näperrellä kaikkia käsitöitä. Värittäminen, askartelu, kutominen, ompeleminen ym <3
3. Ennen parturikampaajaksi opiskelua kävin lukion. Aika huonoin arvosanoin kylläkin. Ainoa aine, joka kiinnosti, oli psykologia. Siitä sainkin hyvät numerot kaikista kokeista ja kirjotuksissa omista arvosanoista parhaimman, vaikka en oikeastaan lukenut siihen ollenkaan. Ihme, että pääsin edes lukiosta pois. Oon aina ollut vähän sellanen tuurilla läpi-tyttö.. Historian kokeessa sain lisäpisteen kun mainitsin että "kekkonen hiihti tukka hulmuten.." :D
4. Parturikampaajaksi opiskellessa huomasin, että kaikki tehtävät, esseet, esitelmät hoidin hyvissä ajoin aina pois alta. Kokeisiinkin luin enemmän kuin ennen. (vaikkakin aina päivää-kahta ennen koepäivää:D) Opinnäytetyön tekeminen oli hauskaa ja innoittavaa. Sain myös elämäni ensimmäisen stipendin! Tajusin olevani oikeaa alaa opiskelemassa, kun kaikki tuntui kiinnostavalta ja kivalta :)


5. Toinen minua kiinnostava ala on lastentarhan opettaja tai sosionomi. Siksi myös psykologiasta tykkäsinkin lukiossa. Lukion jälkeen olin työkkärin kautta päiväkodissa töissä ja tykkäsin oikein paljon. Lasten kanssa on niin rentoa ja pidin siitä, että päiväkodissa päivät etenevät normaalin arjen mukaisesti: aamupalaa, leikkiä, ulos, syömään, päiväunille, välipalalle ja pihalle. Ja kun lapsia on paljon niin aika menee tosi nopeasti kun koko ajan oot auttamassa pukemisessa tai käsienpesussa tai ruuan tarjoilussa. Ja parhainta oli tietysti päästä leikkimään lasten kanssa. :D
6. Haluan myös itse lapsia joskus. Siskoni sai just kuukausi sitten pienen pojan, joten musta tuli täti! Ja pääsin myös kummitädiksi :>
7. Tällä hetkellä mun vauvoina on mun kaks kissaani, jotka on jo 5 ja puoli vuotiaita!<3 En oo katunut päivääkään että oon ne ottanut! Moni aluksi purnasi etten voi mitään kissaa ottaa, tekee tuhoja, vaatii rahaa ja aikaa, ei sovi sisäkissaksi jne.. Siitähän riemu vasta repesikin kun otinkin yhden sijaan kaksi kappaletta! >:) On ihanaa tulla kotiin kun molemmat heräilee jostain koloistaan ja tulee unisena ovelle vastaan. Ja yleensä aamuisin kissat tulee mun vierään kehräämään ja kerjäämään huomiota, jotta saisivat mut hereille :)


8. Olen 17-vuotiaana muuttanut pois kotoa pieneen yksiöön. Muistelin että idea tuli ihan yhtäkkiä mieleeni enkä luovuttanut asian suhteen. Ystäväni oli jo hetken asunut omillaan, joten siitä se idea sitten taisi lähteä :D Sain vuokra-asunnon aika helposti ja nopeasti tutun kautta. Eikä mennyt kauaakaan kun sain seuraavan idean että nyt kun asutaan yksin ja päätän itse kaikesta, niin tervetuloa kissat! :D
9. 17-vuotiaana aloin elämään itsenäistä elämää, maksoin itse vuokrani, laskuni, ruokani, vaatteeni ja kaiken muun mahdollisen! Se oli silloin aika yllättävää miten kallista kaikki onkaan. Varsinki ruoka, joka tosi usein vanheni jääkaappiin kun osti vähän liikaa -.- Välillä joutui pyytämään vanhemmilta rahallista apua, mutta vaan ihan hätätilanteissa. Harvemmin mä oon sitä joutunut pyytämään, enkä tykkää ottaa apuja keltään vastaan vaan selviytyä itse "ongelmistani". Oon kuullut, että oon pienenäkin sanonut monesti että "Nanna itte!" kun joku on koittanut auttaa vaikkapa kengännauhoissa.. :D
10. Mulla on mun elämäni aikana ollut 9 kotia. Kun 17 vuotiaana muutin ekaan omaan kotiini, asuin siinä kaksi vuotta. Sen jälkeen mulla oli M:n kanssa kaksi kotia. Ensin aika pieni ja vanha kämppä, sen jälkeen muutettiin vähän hienompaan, isompaan, uudempaan ja kalliimpaan. Nyt asun yksin neljännessä omassa kodissani. Olen tyytyväinen tähän nykyiseen asuntooni sekä tähän seutuun.
11. Olen siis kesällä eronnut M:stä, mutta asiat on näin paremmin. Tähän nykyiseen asuntoon muutin kuitenkin vasta syyskuussa kun kaikki ei käynytkään ihan niiin nopeasti kuin ensin olin ajatellut!


12. Viikko takaperin juteltiin ystävien kanssa pikkujouluissa siitä, miten asioilla on aina tapana järjestyä. Se on ihan totta. Oon miettinyt sitä, miten tosi moni asia on mennyt ihan päin persettä (näin suoraan sanottuna), mut kuitenkin pian tai jonkin ajan kuluttua kaikki on järjestynyt ihan hyvin. Välillä sitä on miettiny et mitä hittoa nyt, miten tästä eteenpäin, miten mä selviin, jäiskö vaan sänkyyn makaamaan eikä heräis koko päivään.. mut aina on tapahtunut joku ihme ja kaikki on järjestynyt.
13. Edelliseen pidän hyvänä esimerkkinä viime vuoden loppua! Kaikki oli ensin tosi hyvin kunnes ensiks jäin auton alle ja siitä johtuen joka paikkaa kolotti, jalka kipsattiin, autolla ei ajettu, töihin ei voinut mennä, kaikkien paperien ja vakuutusten kanssa oli ihan sekavaa. Sen jälkeen loppui työt, työkkärissä ei menny mikään putkeen, rahaa ei tullut mistään ja Sailan kanssa yritettiin saada kakskin eri kampaamojuttua toimimaan, mut molemmat meni penkin alle. Kolarista sain rahoja, joilla maksoin vuokrat ym pakolliset (joihin en saanut mistään muualta rahaa) ja tammikuussa laitettiin Sailan kanssa tuulemaan niin että helmikuun eka päivä avattiin tämä mein oma liike. :)
14. Myös nyt kesällä vaivasin päätäni sillä et minne mä muutan, työpaikan lähelle vai 50km päähän vaikka mulla ei ookkaan enää autoa millä kulkee. Valitsin kämpän, josta työmatka on 50km. Ei mennyt kauaa kun isä hommas mulle auton. Samana päivänä kuultiin Sailan kanssa et oltiin voitettu yks kilpailu josta saatiin palkinnoks 500e:lla tuotteita meidän liikkeeseen. Tätä ennen voitettiin 300e arvoinen member kortti baariin, jolla pääsee siis aina jonon ohi ja 4 ihmistä ilmaiseksi sisään. Sekä juomia halvalla! Kaikkea huonoa seuraa siis aina hyvä:>


15. Mulla on mielessä yks tatuointi, joka liittyy 12-14 kohtiin ja aion sen myös tatuoida joskus ihooni!
16. Oon piikkikammoinen, mutta kun muutkin piikkikammoiset on uskaltanut ottaa tatuoinnin ni enköhän mäki sit uskalla! Pelkäsin kuoliaaksi ala-asteella sitä päivää kun annettiin jotkut piikit käsivarteen ja kun siitä ilmoitettiin varmaan kaks viikkoa etukäteen, et varmasti ehti jännittää sitä päivittäin :D
17. Mitään muita kammoja mulla ei oikeastaan ole. Ainoostaan pelkään menettäväni jonkun läheisen, se on pahin pelko. Oon yllättävän usein nähnyt uniakin, että joku läheinen kuolee tai tapahtuu jotain kamalaa. Sen jälkeen olo on ihan kamala kun heräät.
18. Oon menettänyt kaksi läheistä ihmistä.


19. Mulla on onneksi paljon ystäviä. Ja nimenomaan ystäviä. Sellasia joiden kanssa voi itkeä, nauraa, huutaa ja raivota. Suurin osa tuli mun elämääni yläasteella kun jouduttiin samalle luokalle. Sieltä saakka sama porukka on pysynyt, vaikka kaikilla on ollut omat koulunsa ja juttunsa, niin vieläkin nähdään tosi usein! Ellei muutamaan viikkoon oo nähty, niiin kyllä joku aina keksii jotain illanistujaissyytä että saadaan porukka kasaan :)
20. Välillä kun tapahtuu jotain hassua/erikoista vaikkapa töissä, liikenteessä, kaupungilla tai jos vaikka kissat tekee jotain hölmöä, mun tekis niin mieli kertoa siitä jollekkin mutta oon joutunut tyytymään siihen että se jää vaan mun omaks hauskuudeks. Semmosina hetkinä toivois että olis joku kotona odottamassa (kissojen lisäks). Ne ei kestä enää mun juttuja ja siks nukkuukin aina kaapissa. :D
21. Mun on pakko kuunnella joka päivä musiikkia! Joko automatkoilla töihin tai sieltä kotiin. Töissä meillä soi voice koko päivän. Ellen oo ollut töissä enkä autossa niin pakko soittaa kotona spotifyta, tai ainakin muutama vakkari biisi sieltä. Jos käyn yksin lenkillä, mulla on mp3 korvissa. Joskus kuuntelen mp3 myös ennen ku meen nukkumaan sängyssä.
22. Itse en ole silti musikaalinen. En osaa laulaa enkä soittaa mitään. :D Ainoa ylpeydenaihe musiikin suhteen on se, että yläasteella meillä oli kahvikonsertti jossa soitin bassolla metallican biisin ja tummat silmät, ruskea tukka -biisin!


23.Tykkään joulusta ihan hirmuisesti. Heti kun tulee ensilumi ni on kauheet poltteet laittaa kynttelikköä ikkunalle ja jouluvaloja joka puolella ja leipoa joulutorttuja tai pippareita! Alan myös jo marraskuun aikana miettiä, että mitä pitäisi ostaa joululahjaksi läheisille. Vaikka lahjoilla ei olekkaan niin suurta merkitystä jouluna, mutta tykkään ilahduttaa muita. Ehkä työni puolesta olen asennoitunut ajatukseen että kaikkien pitää olla tyytyväisiä niin on rauha maassa :D se on totta.
24. Parasta joulussa on kuitenki se tunnelma. Aamulla on ihana herätä kun tulee lastenohjelmia ja joululaulut soi joka puolella. Mihinkään ei oo kiire. Lapsena oli kivointa odottaa joulupukkia ja lahjoja (vaikka jo tiesikin ettei joulupukkia oo olemassa), mut se jännitys kun ei tienny koska pukki tulee! Ja nyt näin vanhempana on ollut kiva kysellä parturissa lapsilta kaikkea joululahjajuttuja ja että onko ollut kiltisti jne, kun lapset on niiin innoissaan aina joulun lähestyessä! Viime vuonna isällä kävi joulupukki, mut mä en ihan ehtinyt nähdä sitä ja vieläki harmittaa!! :(



25. Kaupoissa jos tulee joulupukki tai muumipeikko tai mikä vaan tollanen hahmo vastaan, niin mä kierrän kaukaa! En voi vaan olla miettimättä että siellä on joku vieras(mies yleensä) ja se tulee tarjoomaan namuja ja kyselee että ollaanko oltu kiltisti :D
26. Myönnän, että mulla on hirveesti vaatteita ja kenkiä.. ja huiveja, takkeja, pipoja.. mut kun mulla ei oikeesti oo koskaan mitään päälle pantavaa! Ja oon monta kertaa yrittänyt karsia mun vaatteita, mut sit niit tulee heti lisää.. En oo hamstraaja, mulla on usein kirpparihylly, oon vienyt uffille vaatteita ja lisäks oon antanut niitä ihan ilmaseks kavereille ja tutuille! Mut ainakin kaverit hyötyy välillä baariin lähtiessä mun vaatevarastoista! :D
27. Joskus kun kaikki ärsyttää, on tylsää, kenestäkään ei oo seuraks.. shoppailu helpottaa mun mieltäni! Käyn aika uein yksinään kaupungilla kaupoissa pyörimässä ja kattelemassa alennuksia ja usein oonkin niin haukka et vahtaan jotain tiettyä vaatetta vaik kuin kauan ja joskus löydän sen alehyllyltä! Tai sit kiertelen noita kirppareita ja sieltä löydän sellasia, mitä oon joskus ihaillut 10kertaa kalliimpana kaupan rekissä!



28. Tykkään sisustamisesta, mut yleensä en ajattele sen pidemmälle ku et "ompas hieno koriste, ostan tän!" ja kotona "mihin hittoon tää ny sopii, ei mihinkää!". Oon jo muutaman vuoden halunnut että kaikki sisustus kämpässä ois valkosta, mut tässä kun vilkuilen ympärilleni nään vaan tummia elementtejä! Matto on valkoinen ja sekin on viimeisin ostos tähän asuntoon.. Noo, pikkuhiljaa!
29. Suunnittelen usein kaikkea.. "ton arkun vois maalata valkoseks" "ens viikolla meen joka päivä lenkille" ja kaikki tähän blogiin liittyvä.. kuin monta kertaa oon koittanu saada tänne jotain, mut ei vaan synny juttua eikä oo kuvia eikä innostusta. En saa siis mitään aikaseks, vaikka suunnitelmia kyllä olis..
30. Vaikka en saa koskaan mitään aikaseks, en stressaa silti tollasista. Enkä juurikaan mistään muustakaan, ikinä. Ajattelen että kaikki järjestyy kyllä ajallaan ja asiat menee niinku menee! Muutama tuttu kun on stressannut ihan hirveest esim jotain työjuttua, oon vaan koittanut tsempata että "älä mieti päätä puhki etukäteen, menet sinne, katot mitä tilanne vaatii, teet työs ja jos menee päin honkia ni sit menee! Ei se maailma siihen lopu! Ja jos menee hyvin ni siitä palkitaan.OK?"
31. Mulle sanottiinkin tässä taannoin että mä oon vahva ihminen, kestän tämmöset vastoinkäymiset enkä päästä enää porua heti pahan tilanteen tullen vaan osaan puhua. Koska oon tän pienen elämäni aikana kokenut jo kaikenlaista. Enkä meinaa et kaikki olis mulle tapahtunut. Kaikki mitä läheisetkin on kokeneet, on vaikuttaneet muhun ja niistä oon oppinut.



32. En oo koskaan ollut koulukiusattu. Lukioaikana sain muutaman vihaajan, joista oli haittaa vain humalassa. Enää ei ole niistäkään haittaa, vaikka ne ei vieläkään pidä musta -eikä tarviikkaan :)
33. Oon nähnyt koulukiusaamista, mutta harmittaa etten oo osannut puuttua niihin. En tiedä pystyykö niihin kukaan muu kuin aikuiset (opettajat tai vanhemmat) puuttumaan.
34. Oon käynyt ulkomailla kaks kertaa! Tai itseasiassa kolme! Kävin -99 vuonna Kreikassa perheen kanssa. -07 vuonna käytiin luokan tyttöjen kanssa Ruotsissa päivän reissulla (tätä en laske ulkomaanmatkaksi varsinaisesti). Nyt tänä vuonna elokuussa kävin kahden ystävän kanssa Turkissa, Alanyassa.  Oli niin mahtava reissu, että matkakuume vaan nousi!



35. Haluaisin Thaimaaseen joskus! Bali olis myös kiva!
36. Tykkäisin tutustua eri maiden ruokiin, mutta en uskalla! Turkissakin otin kaikkia turvallisia perus ruokia. Heti kun näytti oudolta, en viitsinyt ottaa. Idiootti8)



37. Voisin elää pelkällä kalalla. En tiiä mitään niin hyvää! Paitsi suklaa, mut siitä tulis pulleroks jos sitä söis vaan ja ainoostaan!
38. Raha ei merkkaa mulle mitään, se ei tee mua onnelliseks. Vaikka haluaisin kyllä hienon audin tai porchen ja kaikkia hienoja koruja ja laukkuja jotka maksaa hitosti. Mä oon tottunut siihen että rahaa on vähän ja se riittää. Hiukan kun on ylimäärästä niin voin palkita itteni just jollain ulkomaanreissulla tai vaikka jollain kivalla paidalla.
39. Teen ennemmin töitä pienellä palkalla kuin olen työtön ja lorvin kotona tekemättä mitään. Yhden kesätyöni tuntipalkka oli 6,50€ ja siitä se nousi 7€ ja se jos mikä oli hienoa. Pärjäsin silti ja olin ylpeä itsestäni.
40. Kyllä mulle silti lottovoitto kelpais. Tai rikas mies. Molemmat?



41. Oon alkanut syödä D-vitamiinia ja musta tuntuu että en mikään ilta/YÖ oo saanu unta ennen kahta. Ei vaan väsytä. Syytän siitä siis D-vitamiinia :D Ehkä vois alkaa heräilee aiemmin.
42. Tykkään hirveesti kattoa leffoja! Käyn elokuvissa ehkä kerran parissa kuukaudessa. Lainaan leffoja sitäkin useemmin ja joskus voin kattoa saman leffan 3-4 kertaa koska se vaan on niin hyvä. Katottiin just Sailan ja Essin kans nälkäpelit, vaikka oltiin ne Sailan kanssa jo nähty pari kertaa. Siitä oli hyvä jatkaa elokuviin kattomaan nälkäpelin kolmas leffa!
43. Usein kun telkkarista tulee joku leffa oon sillai "jee tää on tää, pakko kattoo!" ja sit mua katotaan kieroon et joo jos oot nähny sen jo ni miks katot taas... Ne on hyviä ja on kiva verestää muistoja :))
44. Eniten katotut leffat on Titanic ja Ps i love you. Oon kuulemma pienenä kattonut titaniccia päivänki aikana vaan uudellee ja uudellee. Janikan kanssa katottiin yläasteella yhden illan aikana se kaks kertaa putkeen. mitä :D ps i love you oon kattonut yksinään sata kertaa dvd:ltä, janikan kanssa itkien, telkkarista se on tullut jo varmaan 5 kertaa... ei vaan kyllästy!
45. En ymmärrä miten oon joskus kattonut ihan intoa piukassa kauhuleffoja. Kauna, ring, sawit hyihyi. kylmät väreet menee ku ajettelenki :D Kattelin niitä jopa yksinäni! Enää en todellakaan pistä yksinään kauhuleffaa pyörimään!
46. En kertonut tästä blogista aluksi kenellekkään tutulleni. Halusin ensin tehdä postauksia, että sitten olis jotain luettavaakin. Janika tais olla eka jolle kerroin, koska alotettiin samaan aikaan kirjottamaan blogia. Seuraavaks taisinkin linkata blogini Saaralle kun se valitteli tylsyyttään. Sitten pikkuhiljaa kavereiltani kuulin että "mitä sulla on bogi vai?? etkä oo kertonu!" ja sitten äiti ja sisko löysi tän vahingossa. Ja huippu oli se kun cosmoon tuli mun kuvani (itseasiassa kolmessa eri lehessä) niin siitä moni sai tästä tietää. En oo siis koskaan mainostanut itteäni tutuilleni.
47. En aatellut että tätä kukaan koskaan lukisi. Kunhan kirjoittelin omaksi huvikseni :)



48. Haluaisin koiran joskus. Vielä en sitä voi ottaa kun kaikki päivät menee töissä, aamusta iltaan ja niin kaukana kotoa. Ehkä sitten joskus! Lapinkoira tai husky olis ihana! Semmonen pörheä!
49. Mulla on ollut yhteensä viis gerbiiliä joskus! Kaksi niistä oli mulla mukana vielä mun ekassa omassa kämpässäkin. Ne oli mun ensimmäiset omat lemmikit, niihin sain suostumuksen! Yritin kyllä kaikkeni kissojen, koirien, hevosten, frettien ja kanien suhteen mut ei auttanu.
50. On ihan hiton vaikeeta keksii itsestä asioita, mitä viitsii tuoda julki! Mutta lohduttavaa on tietää, että joku oikeesti on seuraillut mun blogiani ja miettinyt miten hieno elämä mulla on. Onhan tää ihan jees olla minä. Oon ilonen mun perheestä ja ystävistä. se riittää <3


Ei kommentteja :

Lähetä kommentti

Asiallista kommenttia, kiitos. :)